לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

עצירה ותנועה ככלים לצמיחה

אילנית תדמור אימפרוביזציה קונטקט ומודעות גוף - סטודיו PLAY אילנית תדמור - דרך גוף
אילנית תדמור אימפרוביזציה קונטקט ומודעות גוף - סטודיו PLAY אילנית תדמור - דרך גוף


היכולת לעצור להקשיב היא זכות.
מספיק שינוי קטן, כדי להוציא אתכם מההתנהלות המוכרת:
ממקום אוטומטי למקום של נוכחות ערה.
תשומת הלב לפרטים החדשים, היא המפתח לשינוי.

הנרי מילר אמר: "הנס האמיתי היחיד הוא לעמוד בדממה".

היכולת לעצור להקשיב היא זכות
למה ללמוד על עצירה אם נכנסנו לסטודיו בשביל לרקוד ולנוע?

שינוי זמן הוא מפתח מרכזי שנותן לנו דלת כניסה אל עולם התנועה הפואטית.
מספיק שינוי קטן, אפילו שלושים שניות של עצירה מספיקות כדי להוציא אתכם מההתנהלות המוכרת:
ממקום אוטומטי אל מקום של נוכחות ערה.
אם למשל מחר בבקר, כשאתם שותים את הקפה/ תה/ שייק מיצים שלכם, קחו רגע אחד, נגיד שהרגע יהיה חצי דקה, להחזיק את כוס המשקה ביד, לעצום עיניים ולנשום, ורק אז תתחילו לשתות.
כשהנוכחות ערה אז יכולה להתחיל פואטיקה של תנועה.
מה זה הפואטיקה של התנועה? זה כל מה שתסכימו להיפגש בו כשתוציאו את עצמכם מתוך התנועה האוטומטית. יש שם טווח שלם של רגשות, תחושות ותנועות שאת חלקן אנחנו מכירים וחלקן תהינה חדשות.

העובדה שאנחנו נעים באופן אוטומטי, שיש לנו הרבה הרגלים, היא לא עובדה שיש לשנות אותה, אותם הרגלים מאפשרים לנו להתקדם בחיים.
אם היינו מקדישים את אותה עוצמה של תשומת לב לכל צעד, כפי שהיה כשהיינו קטנים ולמדנו ללכת, כל הליכה ברחוב הייתה הופכת לפרויקט.
כל הורה יכול להעיד על כך ש"קפיצה" למכולת עם ילדים קטנים לעתים הופכת לבילוי של כמה שעות, כיוון שאין רק ל"רוץ רגע למכולת ולחזור". יש מקום לכל צעד ומגלים עוד ועוד דברים בדרך למכולת כיוון שהקצב איטי ותשומת הלב פתוחה.

כגדולים, יש לברך על כל אותם הרגלים אוטומטיים שמאפשרים לנו להיות פנויים לשלבים נוספים של למידה.
אבל מה קורה לנו כשאנחנו פשוט מפסיקים ללמוד חדש, מורידים את רמת הערנות למינימום הכרחי רק לשרוד, וחיינו הופכים להיות שרשרת הרגלים... החיים הופכים להיות "אפורים", שיגרה שוחקת...
אם נשאר בנוכחות ערה היינו באופן טבעי משנים את ההרגלים שכבר לא תומכים בנו.
כל הרגל נולד מצורך והוא תמיד משרת אותנו לזמן מה. כשאנחנו נשענים על אותם ההרגלים מבלי לבדוק אותם ייתכן ובמקום שהם ישרתו אותנו, אנחנו נהפוך למשרתי ההרגלים?

חזרה לשאלה: לשם מה ללמוד על עצירה והאטה אם באנו ללמוד על תנועה וריקוד?

את רוב חיי העברתי ב"ריצה". גם כי יכולתי וגם כי רציתי להספיק המון וכמה שיותר. הסקרנות ללמידה בוערת בי ואני תמיד מציבה לעצמי אתגרים חדשים. תנועה זו של תשוקה וסקרנות, שונה אצל כל אחד והיא חיובית כשלעצמה,
אלא שאבדנו את הדרך לעבוד עם האנרגיה הזו במידה הנכונה. אני יודעת שאני אבדתי את זה לאורך כמעט 20 שנה כשרצתי ויצרתי וייצרתי כל הזמן ללא עצירה או האטה (אלא אם הייתי חולה..). כשהבנתי וחוויתי לאורך שנים את זמן הריצות שלי הבנתי שעלי להאט..
לקחתי לי 5 שנים להאט את הקצב. הבנתי שאם אעצור בבת אחת, זה יהיה דומה לעצירה פתאומית תוך כדי נסיעה בכביש מהיר במהירות של 130 קמ"ש, משמע מסוכן עבורי ועבור כל אלה שממשיכים לנסוע לצידי.
לכן האטתי בהדרגה. ההאטה לימדה אותי ואפשרה לי לראות כל כך הרבה דברים. כשיורדים מהכביש המהיר מותר לנסוע לאט, להביט בנוף.

הכניסה השבועית לסטודיו היא סוג של האטה. אנחנו יורדים מהכביש המהיר של החיים לטובת הליכה בשבילים קטנים.
בתחילת תהליך הלמידה בסטודיו אנחנו לומדים על עצירה והאטה על מנת לחוות במלוא העוצמה מה זה לנוע.
אחר כך אנחנו מתחילים לחקור כל חלק בגוף מכף רגל עד ראש.
כל חלק בגוף מקבל כמה שיעורים בהם אנחנו לומדים להכיר את היכולת הפיזית של המקום ולשכלל את התנועה, כמו גם על המקום הרגשי של כל מקום. במקביל להכרה ושיכלול הגוף שהוא הכלי שלנו, אנחנו מכירים את כלי העבודה של טכניקת האימפרוביזציה: היכולת להיות נוכח ברגע הזה, ולרקוד את מה שיש, עם עצמי, עם פרטנר, ועם הסביבה.
האימפרוביזציה מעוררת אותנו בכל רגע מחדש. התעוררות זו מחדדת את החושים ומחברת אותנו אל הבחירות שלנו. דרך אימון זה ניתן ליצור איזון בין הרגש והמחשבה. הגוף מספק את הפידבק והתשובות ניתנות תוך כדי התנועה. כל אחד יכול להתבונן על עצמו ולהבין מהם המגבלות והגבולות שלו. מתוך הכרת הגבולות ניתנים כלים להרחבתם ופריצה מהמוכר אל הלא מוכר, מהרגלים אל הרחבת אפשרויות.

אז איך אפשר להתאמן על האטה?
1. לתרגל עצירה של כל הגוף , להרגיש כמה אנרגיה דרושה לכך, לעצירה מלאה.
2. לשנות את קצב ההליכה ולחוות האטה והאצה.
3. להאט בהדרגה את קצב הצעדים ולהרגיש כמה ניתן לחלק את העצירה. נוכל לגלות שם ים שלם של חלקי זמן שאבדו לנו בדרך.
4. לעצור בחלק אחד בגוף ולאפשר לחלק אחר להמשיך לנוע. אפשר לעצור מבלי לעצור את כל החיים...
5. להאט בהדרגה: רגליים , עמוד שידרה ונשימה. לכל מהלך יש כמה שלבים: מהגדול אל הפרטים הקטנים והעיבוד של המהלך כולו.

אפשר וגם כדאי לקחת את זה לחיים:
1. לחוות עצירה של דקה - לתרגל "אי" קטן של מעבר בין עשייה אל אי עשייה.
2. לבחור פעולה אחת ביום אליה נותנים תשומת לב דרך שינוי הזמן - צחצוח שיניים, יציאה או כניסה לאוטו, שטיפת כלים.
3. לבחור חצי שעה בשבוע בה לוקחים זמן אחר, מה שזה אומר לכם... לקבוע זמן שלכם עם עצמכם.
4. להסתכל על אנשים - איך הם הולכים? איך הם שותים קפה בבית קפה? מה הקצב שלהם?
5. להרגיש את המקצב של השבוע. להתבונן על כך לאורך חודש ולשים לב: מתי אתם מלאי אנרגיה, מתי מרגישים מרוקנים, מה נכון לכם ומה ניתן לעשות כדי לאפשר שינוי, אפילו קטן, של לוח הזמנים.

עיקר העבודה הוא לתת את תשומת הלב לנושא. הנושא יכול להשתנות כל פעם, גם אנחנו משתנים.
אני מזמינה אתכם לשבוע הקרוב להקדיש את תשומת הלב לעצירה, תנועה והאטה.
יש כל כך הרבה לגלות...

אילנית תדמור.

המאמר פורסם גם כאן »

אילנית תדמור רקדנית, כוריאוגרפית ומורה מובילה לאימפרוביזציה וקונטקט.התנועה היא דלת כניסה לחקירה פנימית והיא הדלת הפותחת חסימות ושחרור של פחדים מצד אחד, וחלון לשמחה וחיות מצד שני. מקימת סטודיו PLAY, מרכז להתפתחו ושינוי דרך גוף, תנועה ואימפרוביזציה.

כל המאמרים של סטודיו PLAY אילנית תדמור:

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

להיכנס לסטודיו פיתה ולצא

אחר הצהריים הסתמסתי עם חבר טוב, שגם רוקד בסטודיו, ואז הוא שאל אותי: "את במצב `פיתה`? איך תלמדי?? » מאת אילנית תדמור / חן

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

להיכנס לסטודיו פיתה ולצאת לחמנייה

» מאת אילנית תדמור / חן

חג פסח - ואיך הוא קשור לאימפרוביזציה?

חג פסח - ואיך הוא קשור ל

פסח זה זמן טוב לשאול שאלות. אם זה מההגדה, דרך עם מי נשב לארוחה, או שנבחר לא לשבת ביחד, ועד לדרך בה ניפגש עם המשפחה וחברים. זו האימפרוביזציה, אמנות שאילת השאלות.» מאת אילנית תדמור / חן

לרקוד עם כולם

לרקוד עם כולם

טכניקת הקונטקט אימפרוביזציה מכילה בתוכה מפגש שמאפשר לכולם להיות שווים. כולם יכולים לרקוד קונטקט, בכל גיל ובכל רמה פיזית.» מאת אילנית תדמור / חן

לרקוד עם כולם

לרקוד עם כולם

» מאת אילנית תדמור / חן

כיצד אנחנו מתבוננים?

כיצד אנחנו מתבוננים?

"אם אתה יכול להביט ראה, אם אתה יכול לראות התבונן" (ז`וזהסאראמאגו). העיניים מייצגות את היכולת שלנו לראות בבירור, עבר, הווה ועתיד. » מאת אילנית תדמור / חן

כיצד אנחנו מתבוננים?

כיצד אנחנו מתבוננים?

» מאת אילנית תדמור / חן

שתי שפות - תנועה אחת

שתי שפות - תנועה אחת

האפשרות להיפגש, יהודים וערבים, אנשים ואנשים, דרך אמנות האימפרוביזציה והקונטקט. קצת על המסע שלי ושל ראעבה מורקוס שותפתי, מסע של מפגש, של אמונה וגם של תקווה.» מאת אילנית תדמור

שתי שפות - תנועה אחת

שתי שפות - תנועה אחת

» מאת אילנית תדמור

על ריקוד ושיוויון - לרקוד עם כולם - קונטקט אימפרוביזציה

על ריקוד ושיוויון - לרקו

טכניקת הקונטקט אימפרוביזציה מציעה מפגש. מפגש של כל אחד עם עצמו, מפגש עם אנשים שונים.היא מציעה מרחב למפגש שפתוח לכולם.הזמנה פשוט להיפגש, דרך דואט כאן ועכשיו.» מאת אילנית תדמור

להסכים לקוד, להסכים להיות פגיע

להסכים לקוד, להסכים להיו

מה מאפשר לאנשים לעבור תהליך דרך הגוף? לעבור תהליך דרך הגוף שיאפשר להם גילוי של מקומות חדשים, בתנועה ובחיים בכלל.ולא, זה בכלל לא קשור למצב פיזי, גיל או נסיון.» מאת אילנית תדמור

הילינג דאנס - על ריקוד, ריפוי ושינוי

הילינג דאנס - על ריקוד,

ההילינג דאנס נוצר מתוך רצון לחבר, לבנות גשר בין מקומות של הרפייה לבין המירוץ המטורף של החיים.מה הגוף יכול ללמוד על מעברים, מה אנחנו יכולים ללמוד מזה על החיים.» מאת אילנית תדמור

מה זה אומר?

מה זה אומר?

התכנים שעולים מהגוף שונים לרוב מהסיפורים שאנחנו מספרים לעצמנו מהראש, שלרוב רק יוצרים מרחק נוסף בינינו ובין תחושת הגוף. לכן, ההצעה שלי היא לאפשר לתכנים לעלות ורק להיות איתם, להקשיב לגוף.» מאת אילנית תדמור

מה זה אומר?

מה זה אומר?

» מאת אילנית תדמור

לרקוד חופש - מסע של גוף ותנועה באי יווני

לרקוד חופש - מסע של גוף

לרקוד חופש מסע של מפגשים: שלי עם עצמי, עם הגוף שלי, עם הקארמה שלי, עם האנשים שבחיי. מסע שהתחיל באי פארוס עם ניסים אמון והמשיך בסטודיו בתל אביב עם אילנית תדמור. רוצים גם? זה לגמרי אפשרי!» מאת חן קס

אימפרוביזציה - בסטודיו ומחוצה לו

אימפרוביזציה - בסטודיו ו

אימפרוביזציה היא כלי המאפשר לכל אחד להתחבר אל הגוף שלו, אל היצירתיות הטמונה בו ולפתח דרכים מגוונות בתקשורת.» מאת אילנית תדמור

ריקוד מגע וריפוי - מה שהם ומה שביניהם

ריקוד מגע וריפוי - מה שה

לרקוד, להקשיב, לגוף, לנשימה, לפרטנר. לרקוד מתוך הקשבה, קשר שאינו מערב מילים, הסכמה, אפשרויות, מודעות, חמלה. תקשורת באמצעות שפת הגוף, לרקוד מתוך מקום שקט. כמה אושר..» מאת אילנית תדמור

להתאהב בלרקוד

להתאהב בלרקוד

הרגע בו הבנתי שאני יכולה פשוט לרקוד..» מאת אילנית תדמור

להתאהב בלרקוד

להתאהב בלרקוד

» מאת אילנית תדמור

הילינג דאנס - לרקוד, לחוות, להירפא

הילינג דאנס - לרקוד, לחו

ההילינג דאנס נועד לאפשר לגוף לחוות את התנועה ממקום משוחרר ופתוח, להיות קשוב, להיות בזרימה, ופשוט לרקוד.» מאת אילנית-תדמור

אנסמבל פליי

אנסמבל פליי

המאמר נכתב על ידי אילנית מנהלת האנסמבל, לקראת מופעם הראשון במסגרת מופעי PLAY 27 בסטודיו» מאת אילנית-תדמור

אנסמבל פליי

אנסמבל פליי

» מאת אילנית-תדמור

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

אילנית תדמור מספרת - קרי

חברים יקרים, כפי שהינכם יודעים ב 30/12 יצאנו איליה, אביב ואני למסע של שבועיים במוסקווה שכלל סדנאות והנאה למרות שהיה מאוד קר, ורציתי לשתף אתכם בחוויות שלנו» מאת גילה אילנית-תדמור

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

אילנית תדמור מספרת - קריסמס במוסקווה

» מאת גילה אילנית-תדמור

כל הפעילויות של סטודיו PLAY אילנית תדמור:

קורס אימפרוביזציה בתל אביב

שיעורי אימפרוביזציה

האימפרוביזציה מציעה דרך עבודה מאד אקולוגית, לרקוד עם מה שנוכח בי ברגע זה. היא מאפשרת ללמוד תכנים חדשים וגם דברים שאנחנו כבר יודעים, ובכל פעם מזווית מעט אחרת.» עם אילנית תדמור / חן / מיכל

שלישי
קורס אימפרוביזציה בתל אביב

שיעורי אימפרוביזציה

עם: אילנית תדמור / חן / מיכל

מתי: שלישי

שיתוף חברים
עם : אילנית תדמור